print

1 2 3 Seuraava »

Suomessa

Julkaistu 31.7.2012, klo 18:44

Nyt on sitten Erasmus-vaihto ohi, vietin Groningenissa ehkä elämäni parhaat 6 kuukautta enkä ikinä unohda sitä reissua. Suosittelen kaikkia opiskelijoita hakemaan vaihtopaikkaa, sitä päätöstä ette tule katumaan. Ennen vaihtoa pitää järjestellä paljon asioita, mutta sitten kun kohteeseen pääsee sieltä ei halua ikinä palata kotiin. Parasta vaihdossa on ne ihmiset joita siellä tapaa, jokainen on samassa tilanteessa ja sain todella monta uutta hyvää ystävää.

Myöhästyin melkein lennoltani koska juna oli myöhässä, ilmeisesti joku oli yrittänyt hypätä junan alle. Lopulta juna jatkoi matkaa ja olin lentokentällä noin tuntia ennen lentoa.

Vielä pitää kirjoittaa vaihtokokemuksesta, joka pitää tehdä kuukauden sisällä paluusta Suomeen, sitten on edessä enää valmistuminen. Valmistumisen jälkeen alkaa töiden metsästys...

Hiljainen opiskelija-asuntola

Julkaistu 22.7.2012, klo 21:21

Opiskelija-asuntolassa on enää ehkä 10 ihmistä jotka tunnen, kesäopiskelijatkin ovat jo lähteneet. On outoa nähdä opiskelija-asuntola näin hiljaisena ja tyhjänä.

Ensi viikolla pitää alkaa valmistautumaan kotiinpaluuseen. Minulla on monta asiaa hoidettavana täällä päässä. Ensi viikolla pitää lähettää osa tavaroista Suomeen, koska tavarat eivät mahdu laukkuun, pitää ilmoittaa kaupungintaloon että muutan pois kaupungista ja irtisanoa hollantilainen pankkitili.

Hyvästejä

Julkaistu 8.7.2012, klo 19:49

Tämä on ollut hiljainen viikko sillä joka päivä on joku lähtenyt opiskelija-asuntolasta takaisin kotiin. Joka päivä on joutunut hyvästelemään hyviä ystäviä. Uusia opiskelijoita tulee taloon viikonloppuna, mutta he ovat täällä vain kuukauden koska he ovat kesäopiskelijoita. Taloon tuli myös uusi käytäntö ja uusien opiskelijoiden pitää ostaa itselleen uudet keittiövälineet, kun me pystyimme käyttämään keittiössä olevia välineitä. Uuden käytännön tarkoitus on helpottaa pitämään keittiöt siistinä.

Keskiviikkona minulla oli uusintakoe, johon en ehtinyt kovin paljoa lukea, joten olin aika varma etten läpäise sitä. Yleensä tuloksia saa odottaa vähintään kolme viikkoa, mutta tällä kertaa sain tuloksen jo samalla viikolla. Koe menikin yllättävän hyvin ja sain siitä 2 opintopistettä.

Viimeinen kuukausi

Julkaistu 2.7.2012, klo 21:47

Sain koulun puolesta sähköpostiviestin, että koululla on grillijuhlat ja ilmaista ruokaa sekä halpaa juomaa. Oli hienoa päättää tämä lukuvuosi grillaamalla opettajien ja opiskelutovereiden kanssa. Sama käytäntö pitäisi olla Oulun seudun ammattikorkeakoulussakin. Eräs opettaja antoi myös kaikille vaihto-oppilaille t-paidat joissa oli koulun logo sekä kiitteli hienosta lukukaudesta.

Vielä pitää lukea muutamaan uusintakokeeseen. Sairastelin kokeitten aikaan joten en pystynyt osallistumaan kokeisiin. Opiskelija-asuntolasta alkaa muuttaa pois paljon porukkaa seuraavan viikon aikana ja jo nyt asuntola on hiljaisempi kuin normaalisti. Sunnuntaina oli jalkapallon EM-finaali ja katsoimme sen videotykiltä. Huone oli täynnä Italialaisia ja Espanjalaisia ja minusta tuntuu että kuuloni huonontui, koska espanjalaiset lauloivat ja huusivat koko ajan, mutta tunnelma oli hyvä.

Palma Mallorca

Julkaistu 22.6.2012, klo 12:32

Lento lähti Groningenin lentokentältä, joka on noin puolen tunnin päässä keskustasta. Saavuimme Mallorcalle puolenyön aikoihin ja kun olimme jättäneet tavarat hotellille kävimme tutustumassa yöelämään. Aamulla ei erityisesti kiinnostanut maata rannalla auringossa.

Hotellimme oli alueella, jossa oli vain saksalaisia turisteja. Kävimme myös brittituristien suosimalla alueella, mutta halusimme tehdä muutakin kuin vain juhlia. Vuokrasimme auton pariksi päiväksi ja ajelimme ympäri saarta. Kysyimme paikallisilta mitkä ovat parhaat rannat Mallorcalla ja jouduimme ajamaan saaren toiselle puolelle nähdäksemme ne. Saaren päästä päähän voi ajaa muutamassa tunnissa ja jos käyttää moottoriteitä matka kestää vielä vähemmän. Oli hyvä idea vuokrata auto ja tehdä muutakin kuin vain maata rannalla 5 päivää.

1 2 3 Seuraava »

15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Nimeni on Janne Leinonen ja olen viidennen vuoden opiskelija Oulun seudun ammattikorkeakoulussa. Neljännen vuoden jälkeen, kun olin suorittanut kaikki kurssini päätin hakea vaihtoon. Vaihtoehdoista mielestäni paras oli Alankomaiden Groningen. Blogissani kirjoitan tekemisistäni Groningenissa kuten opinnoistani, elämästä opiskelija-asuntolassa ja tietenkin juhlista.