Kommentti lähettäjä: Kimmo Paajanen [Vieras]
Kimmo Paajanen

Meitä nuorempi sukupolvi tosiaan käyttää sosiaalisen median palveluja luontevasti. He eivät "mene nettiin" vaan ovat siellä... tässä meillä vähän vanhemmilla on opittavaa varsinkin, jos aiomme opettaa näitä asioita nuoremmille.

Käyttämällä oppii uudetkin asiat ihan varmasti, oppiminen ei ole iästä vaan asenteesta kiinni. Nimimerkillä kokemusta on.

PS: Hyviä ohjelmasisältöjä löytyy myös netistä, jos tv-ohjelmat puuduttavat.

27.11.2009 @ 15:07
Kommentti lähettäjä: NMP [Vieras]
NMP

Ei tällä kehityksellä ole mitään tekemistä parempaan suuntaan muuttuvan maailman kanssa. Kyllä me nuorempikin sukupolvi tiedetään, että paskempaan päin vain mennään.

Mutta tarjoaahan nykymedia tällaisia mahdollisuuksia, joilla kehitetään vaikkapa avoimempaa ja osallistavampaa keskustelukulttuuria ammattikorkeakouluun. Blogin lukeminen ja kommentoiminen on sosiaalista mediaa aidoimmillaan. Näitä juttuja voi jokainen ottaa käyttöön sitä mukaa kuin tarpeensa tunnistaa - tai jättää ottamatta.

27.11.2009 @ 20:35
Kommentti lähettäjä: AP [Vieras]
AP

Tähän aikaan vuodesta pieniä optimistisia siemeniä löytyy vaikkapa verkostoyhteisöistä. Kyllä me vanhatkin opimme kaiken aikaa ja uusia mahdollisuuksia avautuu niin työhön kuin vapaa-aikaankin. Jalat maassa ja pää pilvissä, eikun menoksi.

01.12.2009 @ 12:47
Kommentti lähettäjä: NMP [Vieras]
NMP

Yle: Jouko-linjoilla tehtiin matkustajaennätys http://yle.fi/alueet/helsinki/helsinki/2009/12/jouko-linjoilla_tehtiin_matkustajaennatys_1271165.html?origin=rss

14.12.2009 @ 09:43
Helena Ahola, Sinikka Suutari, Taina Vuorela

Digitaalisuudesta ja verkkoyhteisöistä puheen ollen InnoMajakka-hankkeen puitteissa liiketalouden yksiköstä Vercco-kehittämisryhmässä mukana olevat tutustuvat kovaa vauhtia erilaisiin sosiaalisen median muotoihin, joiden uskotaan tulevaisuudessa olevan tärkeä osa verkkoliiketoimintaa: virtuaalisessa kaupankäynnissä elämyksellisyyden merkitys ilmeisesti kasvaa tulevaisuudessa (vrt. blogikirjoituksemme InnoMajakka hankkeen verkkosivulla). Tästä yksi esimerkki on Second Life (SL): Edu Finland saarella Oulun seudun ammattikorkeakoulun tiloja ei vielä ole - moni muu amk ja yliopisto sieltä löytyy. Sen lisäksi että SL:ssä voisi markkinoida Oamkia, järjestää koulutusta ja tehdä bisnestä, siellä ei räntää sada, eivätkä ’koi ja ruoste raiskaa’.

14.12.2009 @ 22:59
Kommentti lähettäjä: toinen jouko [Vieras]
toinen jouko

Hyvä kysymys ???

Digitaalinen kuilu... uusi sosiaalinen media,uhka vai mahdollisuus. Tämä on vain realiteetti tässä ajassa.

Sähköinen keskustelukanava on yksi mahdollisuus reagoida asioihin välittömästi. Kun puhut toiselle niin toinen puhuu toiselle ..

Netissä juttu voi levitä tuhansille muutamissa päivissä. Se on valtava mahdollisuus ja myös vakava uhka.

Kaiken valvova silmä ulottuu syvälle arkeen ja mikä tahansa "mediatapahtuma" voi tulla livena Youtubesta välittömästi.

17.12.2009 @ 09:49
Kommentti lähettäjä: Jep [Vieras]
Jep

Hyvä juttu, että rehtori pitää interaktiivista blogia! Ja vielä parempi, ettei se sisällä vain poliittista jargoniaa. Peukku!

18.12.2009 @ 13:35
Kommentti lähettäjä: Sanna Poikkimäki [Vieras]
Sanna Poikkimäki

Tosiaan, yritämme myös InnoMajakassa edistää sosiaaliseen mediaan liittyvää tutkimusta ja koulutusta.

Aihe on ajankohtainen. On jo paljon esimerkkejä siitä että sosiaalinen media luo yhteisöille mahdollisuuksia vaikuttaa asioihin ja yksilöille voimaantua vaikuttamiseen.

Viestintäpalveluiden taannoin järjestämä koulutus oli myös loistava. Kävi ilmi että kaikkea mahdollista ei tarvitse hallita - vain muutama sovellus dominoi valtaosaa sosiaalisen median käytöstä, Facebook tietenkin kärjessä. Ja mielestäni sosiaalisen median käyttöön pätee samat perusasiat kuin muuhunkin viestintään - täytyy pohtia miksi, mitä ja kenelle viestitään.

Sosiaalista mediaa on onneksi myös helppo ottaa käyttöön ja harjoitella sitä mukaa kun osaa, tarvitsee ja haluaa.

04.01.2010 @ 12:05
« Sitoutuminen, luottamus ja yhteistyö avaimet menestykseenKaahaajat ja jarrumiehet »